28 mars 2011

Just because I talk slow doesn't mean I'm stupid.

Min vän Yasmin hävdar bestämt att Mars Attacks är en av de bästa filmer som gjorts. Bara för att bevisa motsatsen ska jag nu skriva en lista på filmer som jag föredrar fruktansvärt mycket framför den.

- Sound of Music
Musiken är bra, handlingen är bra och skådisarna är bra. Vad mer kan man begära?
- Despicable Me
En animerad film med mycket humor, that's how I like it.
- I Rymden Finns Inga Känslor
Trots att det är en svensk film så anser jag att den är mycket trevligare än Mars Attacks.
- Lejontämjaren
En bra svensk film. Faktiskt.
- Aurore
Hemsk, visst. Men ändå sanningsenlig och sådana filmer gillar jag.
- Bride Wars
Hahaha, fruktansvärt rolig bara.
- Fried Green Tomatoes
En fin film. Vacker. Trevlig. Mysig. Sorglig. Fin.
- Forrest Gump
Forrest Gump är ju den mest fantastiska människan som någonsin hittats på, och det gör ju faktiskt väldigt mycket.
- Lejonkungen
Disney... what more can I say? Timon och Pumba är awesome.
- Mulan
Disney, igen. Fun fun fun.
- Pirates of the Caribbean
Att Johnny Depp spelar huvudrollen gör det hela mer grymmebra, och att det dessutom är fenomenal musik i filmen är nog pricken över i.
- PS. I love you!
Vem kan säga nej till en söt kärlekshistoria? Inte ens jag, tro det eller ej.
- Sweet Home Alabama
Reese Witherspoon och Josh Lucas... BRA, helt enkelt.


Feels like this got out of hand...


Idag hade jag bara en lektion, så klockan tolv tog min fina Amanda och jag bussen hem till henne och glodde på ett par Harry Potter-filmer och hade det trevligt.

1 kommentar:

Yasmin sa...

Okej Lovisa, jag antar att jag inte kan mer än att hålla med. Men (!) jag ska allt bevisa att Mars Attacks är en riktigt bra film iallafall.