29 mars 2011

Onsdagspåhittsteorier.

De senaste två timmarna har jag försökt förbereda mig inför morgondagen, och också insett hur svårt det är att förbereda sig till någonting som man inte vet vad det är. Tre lärare drar med oss på en överraskningsresa någonstans, men vägrar säga vart eller ens ge oss en hint om vad vi ska göra. Men jag har mina misstankar.

En teori jag har är att lärarna är så trötta på oss att de tänker lura med oss någonstans och lämna oss där. Men för att få med oss på resan måste de få treorna att säga att det kommer bli roligt för oss och att lärarna bara vill vara snälla. När vi väl är bortlurade och dumpade i något snår i ödemarken så blir allt frid och fröjd igen.

Min teori stämmer nog inte, men jag skulle inte bli förvånad om det är så här. Jag menar, vi kan vara ganska jobbiga ibland. Yasmin och jag hade dessutom en liten gemensam teori. Nästan alla som känner mig vet att jag har ett kontrollbehov som är alldeles för många storlekar för stort för mig. Vår teori som har med mitt kontrollbehov att göra var att lärarna lurar oss, gör oss förväntansfulla och spända, för att sedan imorgon bitti berätta att det inte blir någon resa, utan att de bara ville jävlas med mig. Frågan är vilken av dessa teorier jag föredrar....

1 kommentar:

Yasmin sa...

Haha! Jag är faktiskt nervös för det här! Men ja, vi syns imorgon Lovisa och då smäller det :)