13 april 2010

All Star.

Jag har alltid rätt när jag säger att det kommer gå dåligt på ett prov. Idag var det som sagt nationellt prov i engelska, den muntliga delen. Under förberedelsen fick vi information om att svenska ord ger minuspoäng, vi fick inte prata svenska över huvud taget. "Inga problem!" sa jag. Så fel jag hade! Det första jag gjorde när jag kom in till lärarna som skulle lyssna var att säga högt och glatt "Hej!". Självklart. Jag har dömt mig själv till ett liv där resor till engelsktalande länder inte ingår.

Imorgon har jag ännu ett prov, men jag hoppas det går bättre än dagens. Det är väl inte svårt, i och för sig. Innan jag försöker bonka in det sista i huvudet tills imorgon ska jag laga mina ohela byxor.


Jag har gjort ett litet miniframsteg. Jag öppnade mig. För en otroligt fin människa, dessutom.

Inga kommentarer: