16 april 2010

Idag var vi på SFI hela morgonen, fram till halv 11. I början tror jag att nästan hela klassen var skeptisk mot det, men när vi kom tillbaka hade alla haft det bra. Det var intressant, och jag förundrades hur fort de hade lärt sig svenska. Det var en tjej där som jag snackade mycket med den första timmen, hon var jättetrevlig och glad! Hon var lika gammal som jag med, fast hon såg ut att vara över 20.
Sen tog den lektionen slut och jag åt. Efter maten fick jag reda på provresultatet från i onsdags, jag fick MVG! 29 poäng av 30, jag blev så glad! Och förvånad, det trodde jag inte om mig själv.

Imorgon är det Gölingstorps marknad, jag ska kila runt där med Ellinor, Linda och Fanny. Det kan bli livat. Resten av helgen ska jag läsa, räkna matte och förbereda mina apu-uppgifter.

Jag har en kurrande katt jämte mig på skrivbordet. I sängen ligger en annan och snarkar, jag tänkte göra honom sällskap nu medan jag tittar på film.

Inga kommentarer: